martes, 14 de noviembre de 2017

Cantan os galos pra o día

      —Cantan os galos pra o día;
érguete, meu ben, e vaite.
—¿Cómo me hei de ir, queridiña;
cómo me hei de ir e deixarte?
               
 
      —Deses teus olliños negros
como doas relumbrantes,
hastra as nosas maus unidas
as bágoas ardentes caen.
¿Cómo me hei de ir si te quero?
¿Cómo me hei de ir e deixarte,
si ca lengua me desbotas
e co corazón me atraes?
Nun curruncho do teu leito
cariñosa me abrigaches;
co teu manso caloriño
os fríos pes me quentastes;
e de aquí xuntos miramos
por antre o verde ramaxe
cál iba correndo a lúa
por enriba dos pinares.
¿Cómo queres que te deixe?
¿Cómo, que de ti me aparte
               
si máis que a mel eres dulce
e máis que as froles soave?
               
 
      —Meiguiño, meiguiño, meigo,
meigo que me namoraste,
vaite de onda min, meiguiño,
antes que o sol se levante.
               
 
      —Aínda dorme, queridiña,
antre as ondiñas do mare;
dorme porque me acariñes
e porque amante me chames,
               
que sólo onda ti, meniña,
podo contento folgare.
               
 
      —Xa cantan os paxariños.
Érguete, meu ben, que é tarde.
               
 
      —Deixa que canten, Marica;
Marica, deixa que canten…
               
Si ti sintes que me vaia,
eu relouco por quedarme.
               
 
      —Conmigo, meu queridiño,
mitá da noite pasaches.
               
 
      —Mais en tanto ti dormías,
contenteime con mirarte,
que así, sorrindo entre soños
coidaba que eras un ánxel,
e non con tanta pureza
ó pe dun ánxel velase.
               
 
      —Así te quero, meu ben,
como un santo dos altares;
mais fuxe…, que o sol dourado
por riba dos montes sale.
               
 
      —Irei; mais dame un biquiño
antes que de ti me aparte,
que eses labiños de rosa
inda non sei como saben.
               
 
      —Con mil amores cho dera;
mais teño que confesarme,
e moita vergonza fora
ter un pecado tan grande.
               
 
      —Pois confésate, Marica,
que, cando casar nos casen,
non che han de valer, meniña,
nin confesores nin frades.
¡Adiós, cariña de rosa!
               
 
      —¡Raparigo, Dios te garde!                
 
Rosalía de Castro: Cantares Gallegos (1863)

Versións:
Astarot: Cantan os galos pro día; Longa noite de pedra; 2005; Pista 2



Fucoxabier: Cantan os galos pro día; Once máis 15 (VVAA); 2009; Pista 14



Tempo catro sexteto: Cantan os galos pra o día; Os ollos que falan; 2014; Pista 6

No hay comentarios :

Publicar un comentario