miércoles, 12 de junio de 2019

Halcón que se atreve

(…)

Entra Felicio, e diz:
     Que direy a mí de mí
     porque cuanto a mí digo
     falo com omorimigo
     que eu nunca conhecí.
     Tanto mal tenho comigo.
     A ninguem nam me descubro
     e a mi nam sey que diga
     descobreme miña fadiga
     quantos secretos encubro
     e nam sey que via siga.

Cantam as lavrandeyras:
     Halcón que se atreve
     com garça guerrera,
     peligros espera.

     Halcón que se buela
     con garça a porfía
     caçarla quería
     y no la recela.
     Mas quien no se vela
     de garça guerrera,
     peligros espera.

Felicio:
     Os perigos que eu espero
     nesta caça venturosa
     real garça regurosa
     eu os busco, eu os quero
     por seguir ave fermosa.
     E pois voaes alterosa
     e tam ligeyra
     a vitoria toda e vossa
     segura estaes na ribeyra
     e nas alturas ditosa.

     Cantay bem aventuradas
     a cantiga que cantáis,
     porque nella me mostrais
     minhas dores apertadas
     que seram cada vez mais.

Clita:
     E vos senhor que buscais
     a Cismena,
     se por falcam vos contáis
     pelarvos ha pena e pena
     veremos com que voais.

Cantá:
     La caça de amor
     es daltanaría
     trabajos de día
     de noche dolor.

     Halcón caçador
     con garça tan fiera
     peligros espera.

Felicio:
     Eu direy isso aa fortuna
     com palavras de tristura
     que sou falcam sem ventura
     e minha garça se enfuna
     sobre a nuvem mais escura.
     Do estrema fermosura
     Garçabella
     temo que subais naltura
     onde vos torneis estrella
     por estardes mais segura.

(…)

Gil Vicente: Escena 3ª. Comedia Rubena* (1521)

Versións:
Jaramar: Amor con fortuna**; Fingir que duermo; 1995; Pista 1



*[As obras de Gil Vicente aparecen recollidas en: Compilaçam de todalas obras de Gil Vicente, a qual se reparte en cinco libros. O primero he de todas suas cousas de devaçom. O segundo as comedias. O terceyro as tragicomedias. No cuarto as farsas. No quinto as obras meudas. Emprimiose em a muy nobre e sempre leal cidade de Lixboa en casa de Joam Alvarez, impresor del Rey nosso Senhor. Anno de MDLXII.]
**[A versión musical de Jaramar confunde, por erro, este texto co poema Amor con fortuna de Juan del Encina.]
***[Queremos agradecer públicamente a Jaramar Soto a súa dilixencia en responder ás nosas interpelacións sobre este poema; o recoñecemento do erro de atribución do texto; así como as explicacións sobre a natureza da súa versión musical.]

No hay comentarios :

Publicar un comentario