jueves, 24 de mayo de 2012

Adiós ríos, adiós fontes

Adios, ríos; adios, fontes;
adios, regatos pequenos;
adios, vista dos meus ollos:
non sei cando nos veremos.
Miña terra, miña terra,
terra donde me eu criei,
hortiña que quero tanto,
figueiriñas que prantei,
prados, ríos, arboredas,
pinares que move o vento,
paxariños piadores,
casiña do meu contento,
muíño dos castañares,
noites craras de luar,
campaniñas trimbadoras,
da igrexiña do lugar,
amoriñas das silveiras
que eu lle daba ó meu amor,
camiñiños antre o millo,
¡adios, para sempre adios!
¡Adios groria! ¡Adios contento!
¡Deixo a casa onde nacín,
deixo a aldea que conozo
por un mundo que non vin!
Deixo amigos por estraños,
deixo a veiga polo mar,
deixo, en fin, canto ben quero
¡Quen pudera non deixar!
Mais son probe e, ¡mal pecado!,
a miña terra n'é miña,
que hastra lle dan de prestado
a beira por que camiña
ó que naceu desdichado.
Téñovos, pois, que deixar,
hortiña que tanto amei,
fogueiriña do meu lar,
arboriños que prantei,
fontiña do cabañar.
Adios, adios, que me vou,
herbiñas do camposanto,
donde meu pai se enterrou,
herbiñas que biquei tanto,
terriña que nos criou.
Adios Virxe da Asunción,
branca como un serafín;
lévovos no corazón:
Pedídelle a Dios por min,
miña Virxe da Asunción.
Xa se oien lonxe, moi lonxe,
as campanas do Pomar;
para min, ¡ai!, coitadiño,
nunca máis han de tocar.
Xa se oien lonxe, máis lonxe
Cada balada é un dolor;
voume soio, sin arrimo...
¡Miña terra, ¡adios!, ¡adios!
¡Adios tamén, queridiña!
¡Adios por sempre quizais!
Dígoche este adios chorando
desde a beiriña do mar.
Non me olvides, queridiña,
si morro de soidás
tantas légoas mar adentro
¡Miña casiña!,¡meu lar!

Rosalía de Castro: Cantares Gallegos (1863)

Versións:
Los Tamara: Adios ríos, adiós fontes; Na fermosa Galicia, 1970; Pista 3.



Amancio Prada: Adios ríos, adios fontes; Rosalía de Castro; 1975; Pista 7.



Xocaloma: Adiós Ríos, adiós fontes; Soio un sono; 1979; Cara B, Corte 4



Amancio Prada: Adiós ríos, adiós fontes; Canta a Galicia; 1986; Pista 6

(Reedición da versión do disco Rosalía de Castro, do ano 1975)




Luis Emilio Batallán: Adios Ríos; Ballet da nena; 1990; Pista 9.



Amancio Prada: Adiós ríos, adiós fontes; Trovadores, místicos y románticos; 1991; Pista 18

(Reedición da versión do disco Rosalía de Castro, do ano 1975)




Luis Emilio Batallán: Adios Ríos; Ballet da nena; 1994; Pista 9.

(Reedición en CD da versión do disco Ballet da nena, do ano 1990.)




Amancio Prada: Adios ríos, adios fontes; Rosas a Rosalía; 1997; Pista 12.



Amancio Prada: Adios ríos, adios fontes; Rosalía siempre; 2005; Pista 13.



Amancio Prada: Adiós ríos, adiós fontes; Concierto El cantar tiene sentido; Claustro de San Bieito de Valladolid; Xuño 2007


Amancio Prada: Adiós ríos, adiós fontes; Concierto de amor vivo; 2007; Pista 17



Antoloxía: Adiós ríos, adiós fontes; Vai por tí, vello. Música e poesía; 2007; Pista 7



Lucía Pérez: Adios ríos, adiós fontes; Volar por los tejados; 2008; Pista 11.



Aid: Adiós ríos, adiós fontes; Rapoemas; 2012; Pista 6



Amancio Prada: Adiós ríos, adiós fontes; Resonancias de Rosalía; 2014; Pista 18

(Reedición da versión do disco Concierto de amor vivo, do ano 2007.)

No hay comentarios :

Publicar un comentario